قهوه تلخ کام برندگان را تلخ کرد

جام جم آنلاین: در حالی که صدها هزار نفر شرکت‌کننده در قرعه‌کشی سریال «قهوه تلخ» در انتظار برنده شدن یک واحد آپارتمان مسکونی و خودروی سواری هستند، هنوز خبری از اهدای این جوایز به برندگان نیست.مسعود ناطقی‌جهرمی، یکی از اولین برندگان جوایز «قهوه تلخ» با حضور در دفتر روزنامه جام‌جم با اشاره به این‌ که بعد از دو سال هنوز موفق به دریافت جایزه‌اش نشده، گفت: برزو ارجمند و مهران مدیری پنجم دی ماه 89 در مراسم قرعه‌کشی «قهوه تلخ» با من تماس گرفتند و خبر دادند که برنده اولین آپارتمان این قرعه‌کشی شده‌ام، ولی پس از آن دیگر هیچ تماسی نگرفتند. 
سری جدید قهوه تلخ 
او که با برنده شدن در این قرعه‌کشی از شرکت در امتحانات کارشناسی ارشد انصراف داده و اکنون دوران سربازی را طی می‌کند، گفت: پس از دو هفته صبر همراه با ناباوری با همان شماره‌ای که با من تماس گرفته بودند تماس گرفتم که گفتند باید کمی صبر کنم. مجددا جریان را پیگیری کردم، که گفتند تا قبل از نوروز 90 آپارتمان را به من تحویل می‌دهند، اما تا اردیبهشت سال 1390 هیچ خبری نشد.

او که وعده اهدای جایزه‌اش در عید مبعث و نیمه شعبان سال قبل هم تحقق نیافته، افزود: دوباره وعده قطعی اولین جمعه پس از عید فطر را دادند و گفتند مشکل آپارتمان خریداری شده که یک آپارتمان 93 متری در محله پونک بوده است، رفع نشده وبه جای آن سه آپارتمان 73 متری در محله جنت‌آباد تهران خریداری شده است که سه چک مدت‌دار برای آن پرداخت شده است و طی مراسمی در اولین جمعه بعد از عید فطر به من تحویل داده خواهد شد. این تاریخ نیز گذشت و خبری نشد.

ناطقی‌جهرمی که تاکنون بارها و بارها به دفتر تهیه‌کننده پروژه «قهوه تلخ» مراجعه کرده و بی‌پاسخ بازگشته، قصد دارد از سازندگان «قهوه تلخ» به مراجع قانونی شکایت کند. وی گفت: من با توجه به شرح وقایع فوق و تبلیغات بسیار گسترده‌ای که با استفاده از اسم و عکس من در سراسر ایران شد و تاثیری که این خبر در زندگی من و خانواده من داشت و استفاده‌ای که مسئولان این سریال از اعتماد مردم کردند، می‌خواهم که مسئولان امر رسیدگی لازم را صورت دهند.

برای پیگیری این جریان به سراغ وفا ملک‌زاده، مدیر روابط‌عمومی این سریال رفتیم. او با بیان این مطلب که پروژه دستخوش مشکلات مالی است، گفت: ما جوابگوی دوستان به هر طریقی بوده‌ایم و اعلام کردیم که به دلیل مشکلات مالی مربوط به شرکت« تصویر سبز فردا» تسویه حساب‌ها زمان می‌برد.

مدیر روابط عمومی «قهوه تلخ» با ذکر این مطلب که فقط بخشی از جوایز اهدا نشده، گفت: به دلیل مشکلات مالی تا مدت‌ها کار خوابیده بود. ما با پخش‌کننده‌ای قرارداد داشتیم که قرار بود اهدای جوایز را به عهده داشته باشد، ولی آنها به تعهداتشان عمل نکردند و کار با مشکلاتی روبه‌رو شد. پروژه‌ای هم که متوقف باشد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

او افزود: این سریال زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته می‌شود و عملکردش زیرنظر دولت است، حتی قرعه‌کشی‌ها هم زیرنظر دولت انجام شده، مگر می‌شود جوایز داده نشود؟

مدیر روابط عمومی «قهوه تلخ» خاطرنشان کرد: مهران مدیری و تهیه‌کنندگان و عوامل با خلوص‌نیت این سریال را می‌سازند و سعی دارند که اثر جذابی ارائه کنند و مردم هم اعتماد کردند و این سریال را خریداری کردند و هرگز اعتمادشان پایمال نخواهد شد.

خشایار الوند نویسنده این سریال هم در این باره به جام‌جم گفت: گروهی که هفت ماه کارش تعطیل بود و هنوز عواملش ازجمله خود من دستمزدشان را نگرفته‌اند، چگونه بیاید آپارتمان کسی که چهار تا پیامک داده است را تسویه کند؟ این پروژه با مشکلات مالی روبه‌رو شده و به دلایل نامشخص، مدتی تعطیل بوده است.

تلاش خبرنگار ما برای دسترسی به مدیران دولتی ناظر بر پروژه «قهوه تلخ» به سرانجام نرسید، اما مریم ایل‌خانی کارشناس تبلیغات سینمایی وزارت ارشاد درباره نحوه نظارت بر قرعه‌کشی‌ها و رسیدگی به شکایات در این زمینه به جام‌جم گفت: کسانی که بخواهند در برنامه‌ها و فیلم‌هایشان قرعه‌کشی داشته باشند، سی دی آن را برای ما می‌آورند، پس از بررسی درصورتی که منع قانونی نداشته باشد، این قرعه‌کشی‌ها انجام می‌شود. او افزود: مسئولیت قرعه‌کشی، نظارت و رسیدگی به شکایات در این زمینه به عهده اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی مجموعه معاونت امور مطبوعاتی است.

ایل‌خانی گفت: در مراسم قرعه‌کشی‌هایی که قبلا صورت می‌گرفت، از اداره کل تبلیغات نماینده‌ای حضور داشت که بر صحت آن نظارت داشته باشد. اگر شکایتی هم در این زمینه وجود داشته باشد، ابتدا به اداره بازرسی و رسیدگی شکایات رفته و سپس به اداره کل تبلیغات برای رسیدگی خواهد آمد.

او درباره حل و فصل مشکلات به وجود آمده «قهوه تلخ» گفت: طی مذاکراتی که داشتیم، عوامل «قهوه تلخ» قرار است تسویه‌حساب‌ها را تا پانزدهم مرداد سال‌جاری انجام ‌دهند.

به گفته ایل‌خانی، هرگونه تبلیغات قرعه کشی در محصولات شبکه نمایش خانگی از این پس ممنوع است. 

منبع:جام جم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد